A Night of Comedy

Dit schooljaar organiseren we een avondje stand-upcomedy.
Houd alvast vrijdagavond 1 maart 2019 vrij!

20180629 Noc Savethedate

We organiseerden op het College enkele jaren de befaamde quiz​‘So you think you can quiz?’. Telkens een groot succes, waarbij de winst volledig aangewend wordt ten voordele van onze school.

Dit schooljaar gooien we het eens over een andere boeg: A Night of Comedy. Een avondje stand-upcomedy met mogelijkheid om iets te drinken (en te knabbelen).

Hou je van stand-upcomedy? Noteer dan alvast de datum: vrijdag 1 maart 2019. Wil je ook op de hoogte blijven van dit event? Klik dan hier om je naam op te geven.

Meer info vind je ook op onze Facebookpagina.

2018 08 21 Night Of Comedy

Comedy door 3 toppers!

Koen Dewulf, in 2007 stond hij – naar eigen zeggen veel te vroeg – reeds in de finale van Humo’s Comedy Cup en sindsdien draait hij mee als – als het moet en mag – headlinenende comedian, als master of ceremony’ of als voorprogramma. In 2013 haalde hij de finale van de Lunatic Comedy Award. Koen werkte reeds mee aan De Bovenste Plank en De Premiejagers op één, De Raadkamer en De Bond Voor Radioterroristen op Radio 2, En Dan Nu … Reclame op 2be. Geef hem enkel een micro en hij is een comedian pur sang, geef hem een gitaar en hij speelt liedjes, geef hem 4 vrouwen en hij richt een covergroepke (Kalafonia) op. Een van de weinige comedians die door zijn sympathieke, niet kwetsende en herkenbare humor ook geschikt is om comedy te brengen voor het verenigingsleven” (Steven Goegebuer).

Geboren in Menen en getogen in Wervik, is David Galle een grensgeval. Maar grenzen, daar heeft deze stand-upcomedian lak aan. Sinds enkele jaren verlegt hij ze, keer op keer, op zoek naar nieuwe hilarische horizonten. Zijn zoektocht bleek al snel een veroveringstocht. Gewapend met niets meer dan rosse haren en een losse tong, verdiende hij zowat overal zijn sporen. Om ze ergens anders weer achter te laten … Davids neus verschijnt voor het eerst aan het venster in 2005, op de Culture Comedy Award in Arnhem. In deze wedstrijd voor Belgisch en Nederlands stand-uptalent bereikt hij vanuit het niets de halve finales. Zijn talent wordt gespot en David mag zijn vlotte pen botvieren in De Rechtvaardige Rechters. Ook in het Eén-programma De Bovenste Plank mag hij opdraven. Ondertussen is David Galle reeds toe aan zijn vierde theatershow, na D, Overleven in de chaos en En dan speelt hij nu Erover. Bovendien is hij niet meer van het scherm weg te slaan: De Eerste Show (Libelle TV), Nonkel Mop (VTM) en Twee tot de Zesde Macht (één).

Jeron Dewulf is al jaren bekend als acteur en improvisator. Voor televisie improviseerde hij bij de Geert Hoste’s comedy cup en Jimpro. Soapliefhebbers kennen hem misschien als psychiater Marc Dewaele uit Familie. Als improvisator won hij de gouden medaille op het Officiële wereldkampioenschap impro in Berlijn. Op dit moment is hij artistiek leider van De Improfeten en drijvende kracht achter het Joker comedy impro collectief.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief