Mondiale namiddag

Op maandag 7 maart organiseerde de school een mondiale namiddag.

Op maandag 7 maart organiseerde de school een mondiale namiddag. De bedoeling was om de leerlingen respect bij te brengen voor de diversiteit in onze samenleving.

De eerstejaars fietsten naar Kortrijk om er te werken rond de SDG’s (Sustainable Development Goals). Dit zijn werelddoelen voor duurzame ontwikkeling. Aan de hand van vragen en opdrachten moesten ze zoveel mogelijk SDG’s verzamelen:

Aan de tweedejaars werd er gevraagd wat ze willen veranderen aan de school, hoe ze de leerlingenraad zien, wat ze van een schoolfuif verwachten, .… . Hun inbreng wordt de basis van toekomstige aanpassingen.

De derdejaars werden ondergedompeld in de wereld van de biologische landbouw. Hoe gaat deze landbouwvorm in zijn werk? Wat zijn de uitdagingen? Welke creatieve oplossingen worden gebruikt?

In het Gemeentepunt stond er voor de vierdes een eigen klimaattop op het programma! Ze dachten na over het klimaat en de wereld en kropen in de huid van een politicus.