RHIZO College Zwevegem meest verkeersveilige school van West-Vlaanderen

Het RHIZO College Zwevegem werd verkozen tot de meest verkeersveilige secundaire school van West-Vlaanderen. De gouverneur en de burgemeester van Zwevegem kwamen de school feliciteren met de behaalde award. Naast de titel kreeg het RHIZO College Zwevegem ook nog 30 tickets voor een schoolreis naar Bellewaerde en een werkingskrediet van 500 euro.

Met de verkeerscampagne Veilig naar School 20212022’ werd er door de vzw Verkeersveilig West-Vlaanderen en de provincie gesensibiliseerd rond de verkeersveiligheid van schoolgaande jongeren. Een onafhankelijke jury selecteerde uit de ingediende dossiers de beste West-Vlaamse lagere en secundaire school.

Het RHIZO College Zwevegem zet heel hard in op verkeersveiligheid. Dit gebeurt niet alleen door te sensibiliseren met affiches en filmpjes maar ook door acties zoals onaangekondigde fietscontroles door de politie of controles op het dragen van een fluohesje of een helm.