3-4 Maatschappij en welzijn

dubbele finaliteit

Lees de volledige infobrochure

Klik hier om de volledige brochure te lezen!
Klik op de afbeelding hierboven om de infobrochure te lezen.

Waarom deze richting kiezen?

Maatschappij en welzijn is een studierichting in de dubbele finaliteit. In functie van zorg verlenen en begeleiding ontwikkelen de leerlingen een wetenschappelijk-theoretische basis m.b.t. gezondheidsbevordering, ontwikkelingspsychologie, (ped)agogisch handelen, communicatie, de mens en zijn plaats in de samenleving en fysiologie en anatomie. Op basis daarvan leren leerlingen vanuit een holistische mensvisie Je kijkt naar jezelf als mens in z’n totaliteit, als een eenheid: fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel.’? en in een gezinscontext (indirecte) zorg en begeleidingsactiviteiten uitvoeren met oog voor de wensen, behoeften, mogelijkheden en beperkingen van kinderen, jongeren en volwassenen.

Wie ben jij?

Je bent geïnteresseerd in de ontwikkeling en het gedrag van mensen en in bepaalde aspecten van anatomie en fysiologie.
Je bent sociaal en communicatief vaardig en je maakt graag kennis met doelgroepen in functie van het zich oriënteren op hun verdere onderwijsloopbaan
Je bent sterk in het leren binnen de concrete contexten eigen aan jouw gekozen studierichting.

En wat hierna?

5-6 Gezondheidszorg
5-6 Opvoeding en begeleiding

Schrijf je nu in

Je bent nog niet ingeschreven? Geen paniek! Ontdek hier alles wat je moet weten om in te schrijven.

Ja, ik wil inschrijven