3-4 Maatschappij en welzijnswetenschappen

doorstroomfinaliteit

Lees de volledige infobrochure

Klik hier om de volledige brochure te lezen!
Klik op de afbeelding hierboven om de infobrochure te lezen.

Waarom deze richting kiezen?

Maatschappij- en welzijnswetenschappen is in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met een inleiding in filosofie en met sociologie en psychologie. Leerlingen beginnen met het filosoferen over de mens, de wereld rondom ons, het goede en het kwade, het geluk en de zin van het leven. Dat alles vanuit contexten en voorbeelden uit de samenleving, gezondheid en welzijn. Daarnaast ontwikkelen leerlingen een wetenschappelijk sociologisch en psychologisch begrippenkader en leren ze verbanden zien met betrekking tot de hedendaagse samenleving, de mens en zijn gedrag. Daartoe maken ze kennis met klassieke psychologische en sociologische theorieën.

Wie ben jij?

Je bent geïnteresseerd in sociologie en psychologie en je wil alle aspecten van het menselijk bestaan bestuderen en begrijpen.
Je kan verbanden leggen tussen leerinhouden en logisch redeneren, vooral binnen de focus van het studiedomein en de studierichting.
Je kan op een analytische en wetenschappelijk manier kijken naar mens en samenleving.

En wat hierna?

5- 6 Welzijnswetenschappen

Schrijf je nu in

Je bent nog niet ingeschreven? Geen paniek! Ontdek hier alles wat je moet weten om in te schrijven.

Ja, ik wil inschrijven