Met de fiets naar Ronse

Een combinatie van sport en ontspanning : de ideale formule voor een meer dan geslaagde fietstrip naar Ronse. De eerste dag maakten de leerlingen van het RHIZO College Zwevegem er een echte Vlaamse klassieker van, de Ronde van Vlaanderen achterna. Vooraleer ze hun bestemming, de Ijsmolenhoeve aan de voet van het Muziekbos bereikten, werden de volgende bergen beklommen : de Wulfsberg, Tiegemberg, Oude Kwaremont, Paterberg, Hoogberg, Koppenberg, de Varent en de Muziekberg. Door het slechte weer werd de dagtocht de volgende dag iets ingekort en de zwempartij in het subtropisch bad van de Gavers in Geraardsbergen verlengd. De laatste dag konden de leerlingen zich nog uitleven in een spelletje paintball of op het touwenparcours. Na de traditionele frieten met stoofvlees kon de terugrit naar Zwevegem aangevat worden. Alle deelnemers waren het unaniem eens: de Ijsmolenhoeve is ’ the place to be ’ voor een leuk kamp.