Saved by the bell

De leerkrachten van het RHIZO College Zwevegem kregen vandaag van de leerlingen een groot applaus vanwege hun ' Dag van de leerkracht '

De leerkrachten van het RHIZO College Zwevegem kregen vandaag van de leerlingen een groot applaus vanwege hun ’ Dag van de leerkracht ‘. Hier in onze school hebben we goede leerkrachten die kunnen lesgeven in goed uitgeruste klassen. De laatste jaren zijn er veel inspanningen gedaan om alle kinderen naar school te laten gaan. Dat is al heel goed, maar spijtig genoeg zijn er nog steeds meer dan 258 miljoen kinderen én jonge mensen die om allerlei redenen niet naar school kunnen gaan! Er zijn geen scholen in de buurt, jongeren moeten thuis helpen, de ouders kunnen het schoolgeld niet betalen of er is oorlog in hun land. Naar school kunnen gaan is heel goed, maar het is ook belangrijk dat er goede gebouwen zijn met goede klassen. En er zijn ook goede leerkrachten nodig die kunnen werken met goede schoolboeken en goed lesmateriaal. Kortom: goed onderwijs voor iedereen! Daar moeten de presidenten en de ministers in alle landen voor zorgen. Daarom werd vandaag de schoolbel extra gerinkeld t.g.v. de actie ’ Saved by the bell ’ in de hoop dat iedereen onze boodschap goed zal horen.