Dag van de jeugdbeweging

Op vrijdag 23 oktober was het 20 jaar 'dag van de jeugdbeweging'

Op vrijdag 23 oktober was het 20 jaar dag van de jeugdbeweging’. Alle jeugdverenigingen van Vlaanderen vierden het engagement van duizenden jongeren die zich jaar in jaar uit inzetten om meer dan 240.000 kinderen en jongeren een jaar vol spel en plezier te bezorgen.
Juist op deze dag kregen ook de jeugdbewegingen strengere coronamaatregelen voorgeschoteld. Het was dan ook een soberder viering dan gewoonnlijk. Toch hielden de Jeugddienst Zwevegem en de Jeugdraad eraan om leiders en leden te bedanken voor hun inzet en stuurden ze DJ EOTN om plaatjes te draaien op de speelplaats van het RHIZO College Zwevegem. Heel wat leerlingen waren trots om op deze dag in de outfit van hun jeugdbeweging naar school te komen.