Week van de veerkracht

De week van de veerkracht was na de krokusvakantie aan de derde editie toe.

De week van de veerkracht was na de krokusvakantie aan de derde editie toe. Ze is gegroeid uit de antipestweek maar wegens de eerder negatieve bijklank die hieraan verbonden was omgedoopt in iets positiefs. Er wordt tijdens deze week gefocust op het welbevinden van de leerlingen, in deze coronatijden meer dan ooit actueel. Om het goed gevoel bij de leerlingen te versterken stonden er diverse activiteiten op het programma.

• Om de week goed te starten kregen de leerlingen een gelukspopje. Ze mochten ook met krijtstiften ‘ Feel good quotes ‘ en positieve boodschappen op de vensters van de klassen aanbrengen.
  • In de lessen godsdienst maakten ze kennis met Warme William. Hij is iemand die naar je luistert wanneer je met iets zit. Iedereen kan een Warme William zijn voor iemand anders door gewoon even écht te luisteren, een engagement dat de leerlingen op zich namen.
  • In de lessen lichamelijke opvoeding stond ‘ Just dance ‘ op het programma. Zorgeloos dansen op zelfgekozen liedjes deed de jongeren veel deugd.
  • Deugddoend was eveneens het kloppen op een pinata om de (corona)frustraties eens te ventileren.
  • De leerlingen ontvingen elk 3 postkaartjes met daarop positieve boodschappen. De gepersonaliseerde kaartjes konden aan iemand van de school bezorgd worden of opgestuurd worden om een persoon te verrassen die ze al lang niet meer gezien hadden.
  • De week van de veerkracht werd afgesloten met een aflevering van ’ Radio Veerkracht ’ op de zender Quindo waarbij zowel directie, personeelsleden als leerlingen aan het woord kwamen en verzoeknummertjes mochten aanvragen.

De werkgroep hoopt dat deze week van de veerkracht de leerlingen voldoende zelfvertrouwen heeft gegeven zodat ze veerkrachtig in het leven staan. Om de pauzemomenten nog leuker te maken werden er twee tafeltennistafels en twee voetbaltafels aangekocht met de opbrengst van de Rode Neuzen Actie van vorig schooljaar.